خانه خلاق و نوآوری «ب» میزبان زنان هنرمند شد

دبیر کارگروه اسباب‌بازی و سرگرمی سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم منصوب شد
1 اسفند 1400
11 شرکت دانش‌بنیان به میدان رقابت در تولید محصولات حوزه صنایع فرهنگی و علوم انسانی آمد
7 اسفند 1400

کرمی: اقتصاد خلاق را هنرمندان رونق می‌بخشند

پرویز کرمی رییس ستاد اجرایی‌سازی سند ملی فناوری های نرم در جریان افتتاحیه رویداد زنان هنرمند صحرا، که توسط خانه خلاق و نوآوری استاد بهزاد برگزار شد، ضمن بازدید از این نمایشگاه و آثار عرضه‌شده، با هنرمندان حاضر به گفت‌وگو نشست.

دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری با همراهی زهرا ابوالحسنی مدیر خانه خلاق و نوآوری «ب»، از غرفه‌ها و محصولات مختلف این رویداد بازدید کرد و با هنرمندان مستقر به گفت‌وگو پرداخت.

خانه‌های خلاق و نوآوری به‌مثابه یک پلتفرم

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: با شکل­گیری زیست‌بوم فناوری‌های نرم و ایجاد شبکه خانه‌های خلاق و نوآوری، میتوانیم شاهد حرکت موثری در شکل‌گیری بازار صنایع خلاق کشور باشیم.

رئیس ستاد اجرایی‌سازی ﺳﻨﺪ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﻠﻰ ﻓﻨﺎورى‌ﻫﺎى فرهنگی و ﻧﺮم، با بیان اینکه ظرفیت خانه‌های خلاق و نوآوری موجود در کشور می‌تواند در شبکه‌سازی و تکمیل زنجیره تولید و خلق آثار و خدمات در حوزه‌ فرهنگی و هنری و فناوری‌های نرم جهش ایجاد کند، گفت: با تکمیل زنجیره کامل این خانه‌های خلاق و نوآوری در حوزه‌های بیست‌گانه فناوری‌های نرم، ما میتوانیم شاهد حرکت خوب و موثری در شکل‌گیری بازار صنایع فرهنگی و شرکت های خلاق در کشور باشیم.

کرمی با بیان اینکه خانه‌های خلاق و نوآوری به عنوان یک پلتفرم و پل اصلی برای شبکه‌ای کارآمد و توانمند از نوآوران و جوانان خلاق عمل می‌کنند، افزود: با توجه به تنوع مدل‌های کسب‌وکار و سیستم‌های مختلف در سراسر جهان، راهکارهای متعددی برای توسعه این خانه‌ها در نظر گرفته شده است. بنابراین خانه‌های خلاق و نوآوری به‌عنوان پروژه‌ای راهبردی و محوری برای توسعه پایدار ایجاد اشتغال و ثروت‌افزایی در سطح هر منطقه از کشور، تعریف و طراحی می‌شود که توانایی جذب جمعیت خلاق بالایی را بر اساس داشته‌ها، استعدادها و مزیت‌های فرهنگی، هنری، ملی و بومی استان‌ها دارد.

شناسایی هنرمندان و منتورها توسط خانه‌های خلاق

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی به نقش تعیین‌کننده خانه‌های خلاق و نوآوری در رونق بازار اقتصاد صنایع خلاق پرداخت و گفت: خانه‌های خلاق و نوآوری می‌توانند نوعی زیرساخت در زمینه حمایت‌های مادی و معنوی، توسعه بازار و محصول، شبکه‌سازی،  برندسازی، نهادسازی و منتورینگ را انجام دهند. این خانه‌ها به‌عنوان یک حامی، منتورها و هنرمندان مختلف را شناسایی می‌کنند و به همین ترتیب سرمایه‌گذار، طراح، بازاریاب و صادرکننده خوب جذب می‌شود. هرچقدر بتوانیم این شبکه را گسترده‌ترو متنوع‌تر کنیم، بازار اقتصاد خلاق کشورمان رونق بیش‌تری می‌گیرد.

حمایت از زنان تولیدکننده سرپرست خانوار

زهرا ابوالحسنی مدیر خانه خلاق و نوآوری «ب» با اعلام اینکه در این رویداد، مجموعه‌ای از دستسازه‌های زنان سرپرست خانوار و زنان هنرمند استارت‌آپی در معرض نمایش و فروش قرار می‌گیرد، گفت: از محورهای مهم این رویداد، حمایت از زنان تولیدکننده سرپرست خانوار و زنان هنرمند است. همچنین ایجاد فرصت‌های برابر تحصیلی برای کودکان روستایی، از دیگر دغدغه‌های این رویداد معرفی شده است.

در پایان این مراسم، پرویز کرمی از کتاب «زنان هنرمند در طول تاریخ» نوشته راشل ایگنوتوفسکی و ترجمه آرمین فیروزگاه و سمیرا شرکت‌رضوی و نسخه صوتی این کتاب که توسط خانه خلاق و نوآوری کی‌پلاس منتشر شده، رونمایی کرد. این کتاب، سرگذشت 50 زن شجاع و هنرمند جهان را به تصویر کشیده است.

در این رویداد، 20 طراح و 30 هنرمند حضور دارند. رویداد زنان هنرمند صحرا در ساعات 11 الی 20 روزهای 5 و 6 اسفندماه در خانه خلاق و نوآوری «ب» برگزار می‌شود و حضور در آن برای عموم آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال طرح یا درخواست