مرکز نوآوری و خلاق مد و لباس افتتاح شد

نخستین مرکز بین‌المللی نوآوری در کشور گشایش یافت
20 تیر 1400
کرمی: مانع‌زدایی از تولید و صادرات را با پالایش قوانین انجام دهیم
4 مرداد 1400
آیین افتتاح مرکز نوآوری وخلاق مد و لباس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برگزار شد.

ستاری: استارتاپ‌های حوزه صنایع خلاق و مهارت‌محور حمایت می‌شوند

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این مراسم گفت: پیش از این  فرایندشکل گیری استارت اپ و شرکت خلاق  برای دانشجویان مراکز فنی و حرفه‌ای چندان شفاف نبود، اما بسیار خوشحال هستم که در حال حاضر این فرایند تسهیل شده است و دانشجویان فنی و حرفه‌ای به راحتی می‌توانند ایده خود را در قالب استارتاپ و سپس شرکت خلاق دنبال  کنند.

رئیس ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق در ادامه افزود: در حال حاضر هم‌افزایی مراکز دانشگاهی و نهادهای آموزش محوری همچون فنی و حرفه‌ای و کلیه بازیگران زیست‌بوم نوآوری کشور، در نهایت می‌تواند به توسعه هر چه بیشتر محصول و خدمت نوآورانه منتهی شود.

اهمیت اقتصاد آموزش

صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز با اشاره به همکاری این دانشگاه با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: یکی از مهمترین مسائل برای هر سیستم آموزشی بهره‌وری اقتصادی و نتایج اقتصادی آن سیستم آموزشی است. اقتصاد آموزش نیز از جمله مسائلی است که در دانشگاه مهارت محوری مانند دانشگاه فنی و حرفه‌ای تبلور پیدا می‌کند.

وی افزود: با همکاری نهادی مانند معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و تاسیس مراکز نوآوری، امیداور هستیم که شاهد تجاری‌سازی هر چه بیشتر ایده‌ها و نوآوری‌های دانشجویان فنی و حرفه‌ای باشیم.

اهمیت نیروی انسانی در صنایع خلاق

سعید جلالی قدیری رئیس  اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران نیز در این نشست، بیان کرد: فعالیت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در این چند سال تاثیر بسیار مثبتی بر همه صنایع خلاق  از جمله صنعت پوشاک و نساجی کشور گذاشته است. با توجه به اهمیت نقش نیروی انسانی برای صنعت پوشاک و لزوم تربیت طراح مد و لباس، تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه فنی و حرفه‌ای منعقد شد تا رابطه صنعت و دانشگاه هر چه بیشتر تقویت شود.

در این مراسم روسا و مسئولین 180 دانشکده فنی و حرفه‌ای کشور به صورت آنلاین حضور داشتند. مرکز نوآوری و خلاق  مد و لباس، شامل چندین کارگاه طراحی، دوخت و دوز و نمایش لباس است، در این مرکز تیم‌های خلاق این حوزه، آخرین محصولات و ایده‌های خود را با معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در میان گذاشتند.

همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاهی با عنوان دستاوردهای کانون‌های شکوفایی و خلاقیت فنی و حرفه‌ای برگزار شد. خودرو تفریحی کارتینگ، برخی محصولات کامپوزیتی، روش نوین پرورش گیاهان دارویی و چند نرم‌افزار طراحی مد و لباس، از جمله محصولات عرضه شده در این نمایشگاه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال طرح یا درخواست